Redbull hangár

Redbull hangár

2012. november 28., szerda

Tehervonat a Zsuzsivasúton

Szöveg és képek: Kovács Béla

A debreceni Zsuzsi Erdei vasút Magyarország legrégebbi keskeny nyomközű vasútja, nevét első gőzmozdonyának nevéről kapta. A város melletti guthi erdeiben kitermelt fa szállítására épült, teherforgalma 1882. július 16-án indult meg. A személyszállítást csak jóval később, 1923-ban engedélyezték. 1980 és 1990 között a hazai kisvasutak többségéhez hasonlóan a teherszállítás teljesen megszűnt, ettől kezdve turisztikai jelentősége került előtérbe.


Október 6-án a Trains.hu magyar vasútbarát oldal szervezésében különleges összeállítású vegyesvonat közlekedett Debrecen-Fatelep és Hármashegyalja között, mely a vasútfotósoknak kínált igazi csemegét. A szerelvény egy Mk 48 sorozatú mozdonyból, egy Gah zárt teherkocsiból, egy Jah fékezőállásos pőrekocsiból és egy Bax zárt személykocsiból állt. Utóbbi járművet Erdészlaknál a szerelvényről lekapcsolták, így a közeli útátjárónál a régmúlt időket idéző tehervonatot együtt lehetett fényképezni a Hajdú Volán Zrt. muzeális Ikarus 311 típusú autóbuszával, mely a délelőtti órákban kísérte a menetet. A fűtőházban lehetőség nyílt a 394,023  számú gőzmozdony megtekintésére is, melyet 2006-ban kapott meg használatra a Közlekedési Múzeumtól a vasútüzem.


Mint a régi szép időkben: tehervonat, autóbusz és lovaskocsi



A vegyesvonati szerelvény és a muzeális Ikarus 311-es a városból kivezető Vámospércsi út mentén



Egy hűséges útitárs, a Hajdú Volán Zrt. Ikarus 311-ese



Menetrendi vonat érkezik Erdészlak megállóhelyre Hármashegyaljáról



A 394,023 számú gőzmozdony Debrecenben, a fűtőház előtt


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése